Veelgestelde vragen

COVID-19

Bezorgen jullie nog steeds op de afgesproken dag ondanks COVID-19?
Tenzij je ons laat weten dat je ziekteklachten (neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts)
hebt of in thuisisolatie zit, komen wij je bestelling gewoon bezorgen. We volgen de RIVM-
richtlijnen en nemen samen met onze bezorgers de verantwoordelijkheid om verdere
verspreiding van het virus te voorkomen. Onze bezorgers houden zich aan de regel van 1,5
meter afstand en zij zullen een mondkapje dragen, wij vragen je om dit ook te doen. Samen
dragen we zorg voor een veilige levering.
Wat gebeurt er met mijn levering wanneer ik ziek ben en- of in thuisisolatie zit?
De veiligheid en gezondheid van onze klanten en onze bezorgers heeft onze hoogste
prioriteit. Bij ziekteklachten (neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts) of wanneer je in
thuisisolatie zit, verzoeken wij je contact met ons op te nemen en bekijken we samen wat we
in jouw geval het beste kunnen doen met jouw levering.
– Wordt mijn oude product nog wel meegenomen?
Onze bezorgers kunnen jouw gebruikte artikel (witgoed of bruingoed recycling) gewoon
meenemen.
– Moet ik een handtekening plaatsen voor ontvangst?
Om de levering zo veel mogelijk contactloos te kunnen laten verlopen vragen wij om je
identiteitsbewijs bij de hand te houden. Dit kan zowel een rijbewijs, identiteitskaart of een
paspoort zijn. De bezorgers vragen bij de levering om de laatste 3 cijfers van het
identiteitsbewijs, deze noteren zij in hun elektronisch device, waar zij vervolgens in overleg
met jou zelf het formulier afronden en een handtekening plaatsen.

Meest gestelde vragen

– Ik was niet thuis en heb de bezorger gemist, wanneer wordt er opnieuw geleverd?
Indien je niet thuis bent op het moment dat onze bezorger arriveert, zal hij jouw bestelling
mee retour nemen naar First Logistics. Vervolgens wordt er de volgende dag telefonisch
contact met je opgenomen om een nieuwe afspraak in te plannen. Mochten wij je
telefonisch niet kunnen bereiken zullen wij de opdracht zelf inplannen op de volgende dag en
ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging.
– Ik heb geen track & trace ontvangen, hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Klik hier om jouw bestelling  te volgen. Houd hiervoor je ordernummer en je
postcode bij de hand. Dit heb je nodig voor het ophalen van de track & trace informatie.
– Is bezorging bij mijn buren toegestaan?
Dit is niet toegestaan. Er moet ten alle tijde iemand aanwezig zijn op het leveradres.
– Kan ik het aangegeven tijdskader aanpassen?
Momenteel is het nog niet mogelijk om uw tijdskader te wijzigen als dit niet uitkomt. Je kan
wel contact met ons opnemen om de datum aan te passen. Stuur hiervoor een email naar
service@firstlogistics.nl.
– Hoe weet ik wanneer mijn bezorging staat ingepland?
Hierover ontvang je van ons informatie per e-mail. Ook kan je op firstlogistics.nl je
ordernummer en postcode invoeren om informatie over je bezorging te krijgen.

Bezorging

– Ik kan de bezorger niet volgen, hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
De dag voor levering ontvang je van ons een e-mail met daarin een tijdskader van 3 uur
waarin de levering zal plaatsvinden. Ook kan je op onze website jouw ordernummer en
postcode invoeren om het ingeplande tijdskader te zien. Wij streven er altijd naar om de
bezorgafspraak binnen het afgesproken tijdskader uit te voeren.
– Word ik van tevoren gebeld?
Zodra de bezorger bij je in de buurt is word je gebeld door onze bezorger (uiteraard dient je
telefoonnummer wel bij ons bekend te zijn).
– Kan mijn bestelling voor de deur worden neergezet of door de brievenbus worden gedaan?
Het is niet toegestaan om jouw bestelling voor de deur te zetten of door de brievenbus te
doen.
– Mag iemand anders mijn bestelling aannemen op mijn bezorgadres?
Het is toegestaan om iemand anders de bestelling te laten aannemen, mits deze persoon 18
jaar of ouder is, een geldig legitimatiebewijs heeft en de factuur en het betaalbewijs van jou
bestelling kan laten zien aan de bezorger(s).
– Is bezorging bij mijn buren toegestaan?
Bezorging bij de buren is niet toegestaan.
– Kan ik het aangegeven tijdskader aanpassen?
Momenteel is het nog niet mogelijk om uw tijdskader te wijzigen als dit niet uitkomt. Je kunt
wel contact met ons opnemen om de datum aan te passen. Onze klantenservice is altijd
bereid om zo goed mogelijk mee te denken om je van de best mogelijke oplossing te
voorzien. Je kan ons bereiken door het contactformulier op de website in te vullen of een e-
mail te sturen naar service@firstlogistics.nl.
– Kan ik mijn bestelling annuleren?
– Wanneer je jouw bestelling wenst te annuleren kan je contact met ons, of met het bedrijf
waar je het product hebt gekocht opnemen. Je kunt ons bereiken door het contactformulier
op de website in te vullen of een e-mail te sturen naar service@firstlogistics.nl.
– Kan ik mijn adres wijzigen?
Wanneer je jouw adres wilt wijzigen verzoeken wij je contact op te nemen met het bedrijf
waar je het product hebt gekocht. Wij krijgen vervolgens van hen de opdracht om het adres
te wijzigen.
– Hoe kan ik mijn afspraak wijzigen?
– Voor een wijziging van jouw afspraak verzoeken wij je contact met ons op te nemen. Je kan
ons bereiken door het contactformulier op de website in te vullen of een e-mail te sturen naar
service@firstlogistics.nl.

Installatie

– Ik heb bij Media Markt een product met installatieservice gekocht. Wanneer is de afspraak?
Voor een installatieopdracht nemen wij altijd telefonisch contact met je op om een afspraak
in te plannen. Mocht er vanuit Media Markt geen telefoonnummer bij ons bekend zijn, zullen
wij je een e-mail sturen.
– Ik ben nog niet gebeld voor het maken van een installatieafspraak, waar kan ik hiervoor terecht?
Je wordt altijd binnen 2 werkdagen na aankoop van de installatie door ons gebeld voor het
maken van een afspraak. Zijn er 2 werkdagen voorbij en ben je nog niet gebeld? Dan
verzoeken wij je om contact met ons op te nemen. Je kan ons bereiken door het
contactformulier op de website in te vullen, een e-mail te sturen naar
service@firstlogistics.nl, of ons te bellen op 030 – 7620610

Niet thuis

– Ik was niet thuis en heb de bezorger gemist, wanneer wordt er opnieuw geleverd?
Indien je niet thuis bent op het moment dat onze bezorger arriveert, zal hij jouw bestelling
mee retour nemen naar First Logistics. Vervolgens wordt er de volgende dag telefonisch
contact met je opgenomen om een nieuwe afspraak in te plannen. Mochten wij je
telefonisch niet kunnen bereiken zullen wij de opdracht zelf inplannen op de volgende dag en
ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging.
– Kan mijn bestelling voor de deur worden neergezet of door de brievenbus worden gedaan?
Het is niet toegestaan om jouw bestelling voor de deur te zetten of door de brievenbus te
doen.
– Mag iemand anders mijn bestelling aannemen op mijn bezorgadres?
Het is toegestaan om iemand anders de bestelling te laten aannemen, mits deze persoon 18
jaar of ouder is, een geldig legitimatiebewijs heeft en de factuur en het betaalbewijs kan
laten zien.
– Is bezorging bij mijn buren toegestaan?
Bezorging bij de buren is niet toegestaan.

Status van je zending

– Mijn bestelling heeft de status manco, wat betekent dit?
In dit geval hebben wij jouw product (nog) niet ontvangen van de leverancier. Bij vragen hierover
vragen wij je contact op te nemen met de leverancier.

Uitvoering & services

– Welke service voeren jullie uit?
Wij voeren verschillende services uit, dit hangt onder andere af van waar de bestelling is
geplaatst. Kijk hiervoor dus op de website van het bedrijf waar jij jouw aankoop gedaan hebt.
– Ik woon niet op de begane grond, bezorgen jullie mijn bestelling alsnog binnen in huis?
Wij bezorgen altijd tot en met de 4 e verdieping als er geen lift aanwezig is, met uitzondering
van Amerikaanse koelkasten, side-by-side combinaties, reguliere koelkasten breder dan
60cm en designfornuizen van 90cm en breder. Als er wel een lift aanwezig is bezorgen wij op
alle verdiepingen die te bereiken zijn met de lift.
– Nemen jullie ook oud-milieu mee retour?
Wij kunnen jouw oude gebruikte product (oud-milieu) mee retour nemen, mocht je dit
willen. Let hierbij op dat het product transportklaar staat. Dit houdt in dat het product
afgekoppeld, schoon en watervrij is. Losse onderdelen worden niet meegenomen.
– Word ik van tevoren gebeld door de bezorger wanneer hij onderweg is?
De bezorger belt voor levering om te laten weten dat hij eraan komt! (uiteraard dient je
telefoonnummer wel bij ons bekend te zijn)