Our service level agreement

Our service level agreement

Houten, 18 januari 2021

Het niet kunnen waarmaken van de verwachtingen van de klant is een veel voorkomende klacht binnen two-men XL delivery-land.
Een medewerker heeft een verkoop gedaan in de winkel en is dermate enthousiast geweest dat de klant naar huis gaat met het gevoel dat alles goed komt tijdens de levering.
Dat blijkt helaas toch minder vlekkeloos te gaan dan verwacht; de klant had nog een trekschakelaar waar de wasmachine op aangesloten moet worden, de afvoerslang is te ver weg of ontbreekt, er is geen tussenkader aanwezig om de droger op te zetten.
Zowel klant als bezorger zitten met zijn handen in het haar. Een soepele verkoop verloopt eenvoudig in een nachtmerrie en resulteert uiteindelijk in een klacht. 

Niet bij First Logistics! Hoe manage je nou de klantverwachting, hoe verras je de klant elke keer weer? Wij bij First Logistics zijn hiermee bezig geweest en hebben de oplossing! Weg met al die kleine regeltjes en servicepakketten die zijn bepaald om de SLA’s tussen verkoper en bezorger te kunnen meten.
First Logistics komt met iets nieuws: Full delivery first, always!

Met onze full delivery vervagen alle grenzen op het gebied van service level. Onze bezorgers gaan volledig uitgerust op pad en kunnen jouw klanten altijd en overal verrassen! Onze bezorgers gaan geen enkel probleem uit de weg en lossen alles op wat ze tegenkomen bij het bezorgen van jouw product.
Is de klant in de winkel (of online) vergeten aan te geven dat er een trekschakelaar aanwezig is in de woning? Geen probleem, onze bezorgers hebben al het materiaal bij zich en sluiten het apparaat moeiteloos aan op de (enkelvoudige of tweevoudige) trekschakelaar.

Voor elk probleem, groot of klein bieden wij een oplossing. Lukt het uiteindelijk niet tijdens de levering? Onze getrainde medewerkers op de afdeling Customer Care gaan direct met u aan de slag voor een passende en uiteraard super snelle oplossing.

First Logistics site update

First Logistics site update

Houten – 18 januari 2021

Na een maandenlange ontwikkeling is het dan zover, de nieuwe website firstlogistics.nl! De website is het resultaat van, en alvast een voorproefje op, de vernieuwingen binnen First Logistics die dit jaar zullen gaan plaatsvinden.
Sinds de oprichting onderscheidt First Logistics zich door een uitstekende service, flexibiliteit en snelle, korte communicatielijnen. De website is hiervoor natuurlijk het eerste hulpmiddel en had een nieuwe facelift nodig. Wat is er de afgelopen periode allemaal ontwikkeld, én belangrijker nog, wat kun je van ons gaan verwachten?

First Logistics goes Branded!

Sinds december 2020 hebben wij de mogelijkheid om voor jouw bedrijf volledig branded te gaan rijden. Onze bussen en bezorgers in jouw jasje, dat is toch precies wat je zoekt?!
Dankzij onze goede en sterke samenwerking met MediaMarkt hebben wij de eerste branded auto’s kunnen realiseren. Mede hierdoor hebben we ons wagenpark kunnen uitbreiden en kunnen we ook voor jouw bedrijf de wagens volledig branded opleveren!
Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!

Track & Trace platform

First Logistics geeft aan track & trace een nieuwe betekenis. Met de lancering van mijnfirstlogistics heeft First Logistics het mogelijk gemaakt dat bedrijven hun eigen producten tot op de exacte locatie kunnen lokaliseren. Vierentwintig uur per dag en zeven dagen in de week.
Van producthistorie, orderhistorie tot aan afleverbewijzen, tickets en product locaties, alles is mogelijk met slechts één druk op de knop.

Een nieuwe betekenis aan ‘SLA’s’

Eind januari introduceert First Logistics een nieuwe service waarmee het service level agreement naar een compleet nieuw niveau getild wordt.
Benieuwd naar wat dit inhoudt? Lees verder onder Our service level agreement’

 

Corona maatregelen

Corona maatregelen

In deze coronacrisis doen we al het mogelijke om onze logistieke dienstverlening te continueren en daarmee bij te dragen aan het zo goed mogelijk blijven functioneren van de samenleving. Op deze pagina leest u welke effecten de pandemie op dit moment heeft op onze services.

CHAUFFEUR TEKENT VOOR ONTVANGST

Het virus kan zich normaal gesproken niet via de te leveren producten verspreiden, maar de bezorger(s) zijn zelf wel extra alert op alle hygiënemaatregelen. Voorlopig tekenen wij daarom zelf voor zendingen waarvoor een handtekening vereist is. Wel vragen we om u te identificeren en noteren we de laatste drie cijfers van een geldig identiteitsbewijs (of paspoort of rijbewijs). Dit doen we in het bijzijn van de ontvanger. Ook houden we een gepaste afstand (richtlijn 1,5 meter) en vermijden fysiek contact.